母親節當天應該有很多人無法出席達顯吧,希望文字檔同樣可以讓大家感受到巴關的愛:]再次謝謝Maria Bernett & Noni Kaufman 的原文紀錄及螢榛的翻譯!

 

 

 

image002.jpg 

 

 

We would be repeating what we did last week. There would be no changes this time. It would, in effect, be the same thing.

我們要重複我們上周做的事。這次並沒有任何變化,實際上就是同樣的過程。 

 

One thing I would like to clarify is when we use the word “I”, like we say “I am Existence, Consciousness, Bliss,” or “I am Love,” we are not referring to the ego “I”, we are referring to the universal “I”. That is, there is only one “I,” the universe.

有一件事情我想澄清,就是當我們使用『我』這個字,像我們說:『我是存在、意識、喜樂(極樂)』或是『我是愛』時,並不是指小我的那個『我』,是指宇宙全體的『我』。而是,只有一個『我』,就是宇宙。

 

Like when we refer to consciousness, there is only one consciousness. There is no plural for the word consciousness, like consciousnesses. It does not exist, there is only one consciousness.

如同當我們提到意識時,也只有一個意識。意識這個字並沒有複數形,像是意識(+s)。它不存在,所以就只有一個意識。

 

Similarly, there is only one “I”, one consciousness, one “I” and one soul.  We do not speak of souls, we do not speak of consciousnesses, we do not speak of “I’s” [plural of “I”].

 相似的,也只有一個『我』,一個意識,一個『我』與一個靈魂。我們不會說靈魂(複數),我們不會說意識(複數),我們不會說我(複數)。

 

So, whenever the word “I” is used, it does not refer to the small ego “I” that we are aware of, but the universal “I” which is in you, which is in me, which is in him, which is in her. It’s everywhere; it’s the same “I”.

所以,不管何時用到『我』這個字,它不是指我們平常覺知的那個小我的『我』,而是宇宙的『我』,這個『我』在你之中,在我之中,在他之中,在她之中。它到處都在,它是同樣的那個『我』。

 

Now, it does not matter if you do not realize this, it is enough if it is intellectually understood. The realization would come after the process, that there is only that singular “I” and you in fact are that “I”.

現在,不管你有沒有充分理解,若有字面上的了解就已經足夠。體悟將在過程結束後而來,因為只有單獨的『我』,而你實際上就是那個『我』。

 

Similarly, when we use the word love, we are referring to universal love, not individual or personal love.

很像的是,當我們使用愛這個字,我們指的是宇宙之愛,而非個體或個人的愛。

 

So, this time we will be using more power in the deeksha and as we go along we will be using more and more power, and we will be moving into deeper and deeper states, until finally, we will come to a point where we will be stopping the inner dialogue completely.

所以,這次我們將在Deeksha之中放入更大的力量,當我們持續做,我們會放入更大更大的力量,這樣我們將能進入更深更深的狀態,直到最後,就會來到完全停止所有內在對話的點。

 

You would notice that there is an inner dialogue which is going on all the time inside of you.  That is a wasteful dialogue which is wasting your energies.

你會注意到內在對話在你之中隨時都持續著,那是一個浪費你能量的無益對話。

 

So, we would be trying to stop that inner dialogue. Maybe today, itself, we might try to stop for some people, that inner dialogue.

所以我們會試著讓內在對話停止,也許今天我們能試著停止某些人內在的對話。

 

So, now we start the process. As usual, I would repeat the teachings, the 10 teachings, and after me, you would repeat it 7 times and then we move into meditation.

現在我們要開始這個過程。如同之前一樣,我會重複這些教導,10個教導,我念完之後,你們必須複誦7次,接著我們就進入靜心。

 

It will be the same as last time except that we will be using more power in this deeksha. We would be gradually building it up.

跟上次一樣,只是了我們會在這次Deeksha中放入更多能量。我們會逐漸增強能量。

  

The first teaching: Thoughts are not mine.第一個教導:思想不是我的。

Mind is not mine.頭腦不是我的。

This body is not mine.身體不是我的。

All things are happening automatically.所有事情都是自動發生的。

There is thinking, but no thinker.有想,沒有想的人。

There is seeing, but no seer.有看,沒有看的人。

There is listening, but no listener.有聽,沒有聽的人。

There is doing, but no doer.有做,沒有做的人。

There is no person there at all.沒有任何一個人存在。

I am Existence, Consciousness, Bliss.我是存在、意識、喜(極樂)。

 

Now we move on to the Mukthi mantra for the month of May. I would repeat it 3 times and then you will start and continue for the next 49 minutes.

現在我們來到五月的Mukthi真言。我會重複3次,接著你們開始並在接下來的49分鐘重複唱頌。

I am love, I am love, I am love..............我是愛,我是愛,我是愛……

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    onenessagnes 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()